neděle 11. dubna 2010

Prozatím se seznamuji

Pedagogickou praxi na Základní škole pod Svatou horou v Příbrami jsem započal 6. dubna. 2010. Nejprve jsem byl seznámen se vším, co mě bude v následujících týdnech čekat. Byla mi také ukázána škola, kterou nyní navštěvuji. Nejvíce jsem se ale soustředil na učebnu, kterou budu nejvíce navštěvovat, a t.j. učebna počítačová. Učebna je slušně vybavena, je zde 31 studentských počítačů, jeden učitelský, nechybí samozřejmě dataprojektor. Učebna je velmi dobře vybavená. Při ukázce školy mi byla ukázána ještě jedna učebna s pc, ale ta je využívána pro kroužky a pro samostatnou práci studentů.

Bylo mi řečeno, že škola usilovně pracuje na zavedení kamerového systému do pc učeben. Nyní je kontrola prováděna tak, že při vstupu do učebny se každý žák zapíše do listu, který přísluší danému pc a tak je možné zajistit zpětnou vazbu v případě nějaké události.

Při mém prvním náslechu jsem zpozoroval hned první nedostatek. V učebně jsou udělané dvě sítě, a to na studentských pc je síť samostatná a na učitelském pc je síť jiná. To je podle mě dosti špatné řešení. Učitel svou práci, kterou chce poslat žákům musí rozeslat z jednoho studentského pc na ostatní a tím dochází ke značnému zdržování práce.

Prozatím se se vším ostatním seznamuji, další příspěvky budu psát dále na mém blogu.

Daniel Poslušný

2 komentáře:

  1. Zaujal mě ten kamerový systém. Pokuste se zjistit, zda ho hodlají používat i jinak, než pro kontrolu žáků a ochranu proti zlodějům.
    Nedělají třeba videokonference, nezaznamenávají výuku nebo dokonce nevysílají lekce online směrem k nepřítomným žákům?
    Bojím se, že odpověď tuším!

    OdpovědětVymazat
  2. Odpověď tušíte zřejmě správně. Kamerový systém se prý totiž chystá jen do druhé učebny, kde probíhá jen pc kroužek a tato učebna je zpřístupněna kdykoliv žákům pro samostatnou práci. Kamerový systém má sloužit jen jako kontrola žáků i když prý do budoucna se na škole chystají jít směrem online vysílání a zaznamenávání výuky. Bohužel zatím na toto nejsou finance na škole a také k tomu kvalifikovaní lidé nebo lidé, které by tyto systémy ovládali případně spravovali.

    OdpovědětVymazat