pondělí 12. dubna 2010

Interaktivní tabule

Po důkladném seznámení se školním provozem mi byla nabídnuta možnost náslechu na prvním stupni, kde učitelé pracují s interaktivní tabulí. Tuto nabídku jsem bez váhání přijal, protože mě toto téma zajímá. Zde na škole jsou používány interaktivní tabule na prvním i druhém stupni. Každý rok se přikupují i do tříd, kde nejsou, jen ale když jsou na to zbylé peníze. Škola se v tomto směru opravdu snaží, protože s interaktivními tabulemi se velmi dobře pracuje a děti se jimi velmi dobře motivují.

Náslech jsem absolvoval na prvním stupni v druhé třídě. Jakmile učitelka oznámila dětem, že se bude používat interaktivní tabule, byly nadšeny. Předmět Český jazyk, téma hodiny – slova protikladná. Byl jsem ohromen tím, jak všechny děti (opravdu všechny) byli zapojeny do výuky a hlavně jak se snažily. Možná to bylo i mou přítomností ale největší část přiřazuji interaktivní tabuli. Děti byli nadšené. Musím zde vyzdvihnout také práci učitelky, která měla hodinu bezvadně připravenou a na které jak sama říkala, strávila nemálo času. Děti se dle mého názoru hravou formou naučí to, co zrovna probírají. Interaktivní tabule spojují “příjemné s užitečným“. K interaktivním tabulím jistě existují již zpracované výukové programy, ale učitelka říkala, že na ně nejsou peníze. Myslím si, že je to velká škoda, ale s tím se asi nic moc nedá dělat, jedině trávit hodně času nad svými přípravami.

Moje další setkání s interaktivní tabulí následovalo v první třídě. Předmět –prvouka. Paní učitelku v této třídě znám, a tak jsem mohl zjistit o používání tabule více. Největší problém, který zdůraznila, bylo, že používání u takhle malých dětí je jen motivační, a to z důvodu toho, že žáčci ještě nemají zvládnuté čtení. Dále také, že jí neustále zlobí technika :-). Paní učitelka používá většinou hodně grafickou stránku v prezentaci. Také říkala, jak na děti pozitivně působí interaktivní tabule a práce s ní. Všichni se snaží, berou vyučování jako hru.

Závěrem bych řekl, že jsem byl interaktivními tabulemi velmi ohromen a po mojí osobní zkušenosti jsem zastáncem interaktivních tabulí do všech škol.

Daniel Poslušný

Žádné komentáře:

Okomentovat